-
Hoe gaat het bestelproces?
Je kunt bij budgetlabel op 3 manieren bestellen:
1) Via een snelkeuze; (klik hier)
Een klik op een prijs zet je bestelling direct in het winkelwagentje om af te rekenen. Na het afrekenen krijg je een bevestigingsmail waarin ook de link staat om de bestanden te uploaden via WeTransfer,
2) Zelf samenstellen; (klik hier)Een uitgebreid maar overzichtelijk selectiefilter stelt je in staat om helemaal naar eigen wens je zelfklevende etiketten samen te stellen.
3) Via offerte naar eigen wens; (klik hier)Via het tabblad offerte kunt u een offerte opvragen waar wij tijdens werkdagen direct op reageren.
-
Hoe moet ik mijn bestanden aanleveren?
Bij Budgetlabel zit je niet gebonden aan templates waar je alleen jouw bedrijfsgegevens in mag plaatsen. Je kunt helemaal zelf jouw bestanden maken, die perfect aansluiten bij jouw doelgroep.
Wanneer je de bestanden al gereed hebt kun je deze uploaden in stap drie van je winkelwagen. Heb je de bestanden nog niet helemaal gereed, of wil je om een andere reden de bestanden later aan (laten) leveren. Dan kun je kiezen voor 'Ik lever mijn bestanden later aan'. Binnen een half uur sturen we je dan een mailtje met alle informatie om jouw bestanden alsnog aan te leveren. Ook wanneer je vergeten bent bestanden op te sturen, ontvang je van ons een mail.
Om altijd een perfect drukresultaat te kunnen garanderen doen wij altijd een GRATIS bestandscontrole.
Natuurlijk wil jij een perfect drukresultaat behalen en wil je geen vertraging oplopen wanneer jouw bestanden niet door onze scherpe controle heen komen. Het is daarom handig dat je voordat je de bestanden gaat opmaken eens een kijkje neemt op onze pagina's met werktekeningen en opmaakvoorwaarden. Geen zorgen: als jouw bestanden niet helemaal aan de eisen voldoen nemen we direct contact met je op, zodat we in goed overleg kunnen beslissen wat we met jouw bestelling zullen doen. Houd je e-mail en telefoon dus goed in de gaten nadat je de bestelling hebt geplaatst!
-
Waaruit bestaat bij Budgetlabel de gratis bestandscontrole?
Om te zorgen dat jij een perfect drukresultaat ontvangt, doen wij voor jou een gratis bestandscontrole van jouw bestanden. Wanneer jouw bestanden niet helemaal aan onze opmaakvoorwaarden voldoen, zullen we je adviseren om nieuwe bestanden aan te leveren om wel dat perfecte drukresultaat te krijgen wat jij verdient.
Uiteraard is dit slechts een advies. Wanneer jij toch wilt dat de aangeleverde bestanden gedrukt worden, kun je ons een mailtje sturen en nemen we jouw bestanden zo snel mogelijk in productie. Houd na het plaatsen van jouw bestelling dus goed je mail in de gaten. Pas wanneer je van ons bevestiging krijgt wanneer de bestanden in productie zijn genomen weet je zeker dat alles aan onze opmaakvoorwaarden opmaakvoorwaarden voldoet.
Kort samengevat controleren we jouw bestanden op de volgende punten: Het gebruik van RGB-kleuren, de aanwezigheid van afloop (bleed) en tekstmarge, het formaat van het bestand, de resolutie van onderdelen in jouw bestand.
Natuurlijk zullen we het ook melden wanneer we twijfels hebben over andere onderdelen in jouw bestand. Dat valt alleen niet onder de standaard controle. Doe dus altijd zelf een laatste check ;-)
-
Wat is de resolutie?
Alle afbeeldingen uitgedrukt in pixels moeten 300 DPI zijn. Bestanden met een resolutie van minder dan 300 DPI verliezen kwaliteit tijdens de druk.
Als uw bestanden niet goed zijn aangeleverd
Bestanden die niet conform onze aanleverspecificaties zijn aangeleverd worden indien mogelijk door onze DTP-afdeling aangepast. Dit geldt alleen voor kleine aanpassingen zoals omzetting van RGB naar CMYK, vergroten of verkleinen van bestanden of toevoeging van 2mm afsnede rondom. Dit kan mogelijk verschillen opleveren in het eindresultaat wat geen reden voor reclamatie kan zijn.
-
Wat is het verschil tussen CMYK, RGB en PMS?
PMS (Pantone) wordt gebruikt door professionals. Voordeel: nagenoeg kleurgarantie. Nadeel: erg hoge kosten.
Beeldschermkleuren zijn uit RGB opgebouwd. De kleuropbouw bij drukkleuren (CMYK) is anders, dus bij het overzetten kan er kleurverschil ontstaan.
CMYK; De drukpers gebruikt deze kleuropbouw. Wanneer je jouw bestanden in CMYK aanlevert is de kans op kleurverschil dus een stuk kleiner dan wanneer het uit RGB kleuren is opgebouwd. Helaas kun je dit niet bij alle programma’s instellen. Maar, geen zorgen! Wanneer we zien dat de kleuren teveel afwijken stellen we je eerst nog even op de hoogte, voordat we tot drukken over gaan.
-
Zijn er druk kleuren die ik beter niet kan gebruiken in mijn ontwerp?
Hoe hard we ook ons best doen, om jouw kleuren er precies zo uit te laten zien als jij het wilt, er zijn een aantal kleuren waarbij de kans op kleurafwijking een stuk groter is dan bij andere kleuren.
Vooral bij oranje en paarsblauwe kleuren is de kans iets groter dat de kleur in het ontwerp niet exact overeen komt met de kleur op jouw drukwerk. Dit zijn kleuren die lastig te mixen zijn door onze drukpers. Daarnaast is er een aantal kleuren die er blauw uitzien op je scherm, maar waar het deel Magenta in de kleuropbouw bijna net zo hoog is als de kleur Cyaan. Bij drukken zal dit er dus altijd iets meer paars uitkomen dan je op je beeldscherm ziet. Kun je het zelf niet controleren, of twijfel je? Stuur je bestanden en jouw specifieke vraag dan even naar mailen. We geven jou graag advies om te zorgen dat jouw drukwerk precies is zoals jij wilt.
-
Waarom zijn mijn digitale drukbestanden afgekeurd?
Het is mogelijk dat je bestanden niet voldoen aan onze opmaak voorwaarden. Je kunt zelf controleren of je bestanden hieraan voldoen. Kijk hier voor de werktekeningen en aanleverspecificaties. Wanneer je twijfelt of je bestanden aan de aanlevereisen voldoen, dan kun je altijd contact opnemen per mail “info@Budgetlabel.nl” of bellen naar 085 - 77 33 444.
-
Welke software moet ik gebruiken voor het maken van digitale bestanden?
Er zijn een aantal programma’s waar je een perfect drukresultaat mee bereikt en een aantal programma’s waarmee dat naar ons idee iets minder goed lukt. Kort samengevat zien wij het liefst een PDF bestand gegenereerd vanuit Adobe indesign, of Adobe Illustrator. Kijk op de pagina’s met opmaakvoorwaarden en werktekeningen werktekeningen voor meer informatie over het opmaken van je bestanden.
-
Waarom zien de kleuren van mijn beeldscherm er anders uit dan het gedrukte bestand?
Meestal valt er geen verschil te zien, maar soms zitten er kleine verschillen in kleur tussen de aangeleverde bestanden en het uiteindelijke product.
Doordat je computer een andere kleurenopbouw (RGB) gebruikt dan een drukpers (CMYK), kan het voorkomen dat je bestanden er net anders uit komen te zien. Als je meer informatie wilt over deze kleurverschillen en wat je hieraan moet doen, neem dan een kijkje op ons blog en dit artikel over kleurverschillen RGB, CMYK en PMS.
Wil je weten wat voor invloed dat heeft op jouw producten, of wil je meer informatie, dan vertellen we je dit graag. Neem gewoon even contact op per mail “info@Budgetlabel.nl” of bellen naar 085 - 77 33 444.
-
Wat is CMYK ?
Kleurensysteem, bedoeld om met zo min mogelijk kleuren 'alle kleuren' te kunnen weergeven. Cyaan, Magenta, Yellow en Zwart zijn drukkleuren. CMYK wordt uitsluitend gebruikt voor drukwerk. In tegenstelling tot RGB, dat uitsluitend voor weergave op een beeldscherm gebruikt wordt.
-
Wat is een Pantone kleur of PMS?
Pantone kleur, ook wel PMS genoemd, staat voor een professionele kleurenbenadering. Dit zijn vaste kleurcodes die overal op de wereld het zelfde zijn. Door deze kleurcode te gebruiken zijn de kleuren, in bijvoorbeeld een logo, altijd precies het zelfde zonder ook maar enig kleurverschil. Wil jij ook je producten in 1, 2, of 3 pantone kleuren? Dan kan je dit bestellen via de website en als je er vragen over hebt, kun je altijd even mailen naar info@Budgetlabel.nl
of bellen 085 - 77 33 444.
-
Kan ik zien of mijn bestanden goed zijn ontvangen?
In jouw bestelgeschiedenis kun je per bestelling zien wat de status is van de gehele bestelling. Ook kun je per product zien wat de status is door op het bestelnummer van de bestelling te klikken. Elke status heeft een andere betekenis. Meer hierover vind je op onze pagina over orderregelstatussen.
-
Tot hoe laat mag ik mijn digitale drukbestanden aanleveren?
De levertijden op de website gelden wanneer de betaling bij ons binnen is én wanneer jouw correcte bestanden vóór 09:30 uur in ons bezit zijn. Vanaf dat moment worden onze machines ingesteld en beginnen we met produceren. Als je later bent dan 09:30 uur, dan schuift de levertijd helaas een dagje op.
Je hoeft niet zelf uit te rekenen wanneer jouw producten binnen komen. Onze slimme website weet namelijk hoe laat jij bestelt en toont direct de datum dat het drukwerk bij jou in huis is. Wil je het drukwerk sneller in huis? Tegen een kleine meerprijs is het vaak nog mogelijk om jouw bestelling te versnellen.
-
Wat is een gesloten- of een open-bestand?
Een gesloten bestand is een bestand waarin geen onverwachte dingen meer kunnen gebeuren, zoals tekstverschuivingen, en die in principe direct verwerkt kunnen worden voor drukwerk. Gesloten bestanden zijn TIFF, JPG en PDF bestanden. De bestanden zien er namelijk hetzelfde uit, ongeacht op welke computer ze geopend worden.
We spreken van open bestanden als het bestand eerst nog moet worden geopend in het originele programma om er vervolgens een voor drukwerk geschikt gesloten bestand van te maken. Open bestanden zijn bijvoorbeeld QuarkXpress, InDesign, Microsoft Word en PowerPoint documenten. Als deze bestanden in hun originele programma worden geopend op een andere computer dan waarop het is gemaakt, is er een risico dat er kleine verschuivingen in tekst of afbeelding plaatsvinden. Als je dus een open bestand hebt aangeleverd stuurt Budgetlabel je eerst nog een proef van het gesloten pdf bestand toe.
Budgetlabel kan de volgende open bestandsformaten verwerken:
QuarkXPress (vanaf versie 7.0)
Adobe Illustrator (t/m versie CS5)
Adobe Photoshop (t/m versie CS5)
Adobe InDesign (t/m versie CS5)
Voor het omzetten van de bestanden en het sturen van de proef brengt Budgetlabel kosten in rekening, ook loopt je order daardoor iets vertraging op.
Let op! Andere pakketten worden door Budgetlabel! NIET ondersteund.
Dus GEEN CorelDraw, Pagemaker, Microsoft Excel of Microsoft Publisher, etc. Vaak is het wel mogelijk vanuit deze pakketten een drukklare PDF te maken die kan worden verwerkt, maar die kunnen onverwachte resultaten geven die door Budgetlabel niet te voorzien zijn.
-
Kan ik mijn bestanden ook mailen naar Budgetlabel?
Ja hoor, je kunt je bestanden ook per mail naar ons toesturen. Bij de laatste stap van je bestelling (stap 7) is daarvoor een link die je kunt aanklikken, zodat direct ook het ordernummer in de onderwerpregel wordt vermeld.
Het mailadres waar je je drukgeschikte bestanden naar toe kunt versturen is info@Budgetlabel.nl. Budgetlabel kan e-mails met bestanden tot 20 Mb ontvangen.
Om te voorkomen dat bestanden tijdens het verzenden via verschillende servers 'beschadigd' raken moet je ze altijd even inpakken tot ZIP of STUF bestand. Gebruik beslist geen ander compressie-formaat.
-
Wat is de maximale bestandsgrootte voor het versturen van digitale drukbestanden?
Maak je gebruik van bestanden uploaden bij je bestelling: maximaal 100 Mb per bestand.
Maak je gebruik van bestanden versturen per email: maximaal 8 Mb per mail.
Kun je zelf geen mails van 8 Mb versturen? Dan kun je de bestanden ook versturen via wetransfer, maximaal 2 Gb.
Vermeld bij het versturen van je bestanden altijd het ordernummer!
-
Kan ik ook een usb stick opsturen?
Natuurlijk is het ook mogelijk om je bestanden gewoon per post aan te leveren. Dat moet dan wel op een CD, want we sturen het niet retour. Verstuur je CD wel op tijd, want als deze niet op tijd binnen is heeft dat gevolgen voor de leverdatum van je drukwerk. Je begrijpt dat Budgetlabel! niet verantwoordelijk is voor eventuele vertragingen van de postbezorging.
Als je de bestanden op een usb-stick hebt kun je ze beter komen brengen. Wij zetten ze dan over op de computer en je kunt je usb-stick direct weer meenemen.
Van floppy's, ZIP- en MO-drives kunnen wij geen bestanden afhalen.
Het postadres van Budgetlabel is:
Budgetlabel.nl
Postbus 3692
7500 DR Enschede
-
Kan ik ook bij Budgetlabel! op het bedrijf komen met de bestanden?
Zeker wel, je bent altijd welkom bij Budgetlabel. Net zo goed als dat je je drukwerk kunt komen halen, kun je ook je bestanden komen brengen.
Voor een routebeschrijving kun je terecht op de pagina Contact en route.
Het adres voor het afleveren van je bestanden op CD of USB-stick:
Budgetlabel.nl
Marssteden 148
7547 TD Enschede
-
Wat zijn verwerkbare bestandstypen?
Je bent als klant zelf verantwoordelijk voor de kwaliteit van de bestanden die je aanlevert. Lees daarom vóór het druk gereed maken van je document de instructies. Die geven aan waar bestanden aan moeten voldoen om een voorspelbaar drukresultaat te krijgen.
Voor het beste resultaat: lever een druk gereed PDF aan!
Let op! PDF bestanden die RGB, shading objects, coloured paterns of NChannels bevatten zijn geen drukgeschikte bestanden en geven een onvoorspelbaar resultaat. Bevat een PDF voorgaande zaken dan kan er geen beroep gedaan worden op een overdrukgarantie.
-
Wat houd de checklist in voor het aanleveren van digitale bestanden?
Als je dan zo ver bent dat je bestanden gaat aanleveren, loop dan voordat je dat doet nog even deze checklist door.
1. Bij het verzamelen zijn alle gebruikte fonts en afbeeldingen meeverzameld.
2. RGB afbeeldingen zijn allemaal omgezet naar CMYK.
3. De gebruikte resolutie is 300 dpi
4. In Illustrator zijn alle lettertypen omgezet naar lettercontouren.
5. Tekst en/of logo's staan minimaal 3 mm van de documentranden af.
6. De afloop van het document is 2 mm, of 3 mm bij brochures.
7. De inktbezetting in het document is nergens groter dan 300%.
8. Steunkleuren zijn allemaal omgezet naar CMYK.
9. Er zijn geen eenduidige kleurbenamingen gebruikt.
Let op! Wanneer in aangeleverde bestanden fouten zitten, is dat voor Budgetlabel NOOIT een reden voor een gratis herdruk.
-
Wat is RGB?
Kleurensysteem, uitsluitend bedoeld voor weergave op een beeldscherm, opgebouwd uit rood, groen en blauw. Je dient je bestanden dus niet aan te leveren in RGB. Om kleuren voor full-colour drukwerk te kunnen verwerken zijn bestanden nodig die zijn opgemaakt in CMYK. Aangeleverde bestanden in RGB worden automatisch omgezet naar CMYK. Dit kan echter kleurverschillen opleveren.
-
Wat is de veilige marge?
Veilige marge is een term die we gebruiken om aan te geven dat alles in je ontwerp wat binnen die marge is geplaatst geen risico loopt om door eventuele snij-afwijkingen op de een of andere manier niet goed te worden weergegeven.
Bijvoorbeeld:
- Bij een afbeelding waarin een gezicht buiten de veilige marge valt, loop je het risico dat een stukje van het gezicht wegvalt.
- Bij een tekst waarbij een deel van die tekst buiten de veilige marge valt loop je het risico dat een stukje van de tekst wegvalt, zoals de staart van een j of g aan de onderkant van een pagina.
- Bij een vlak dat aan weerszijden iets buiten de marge valt loop je het risico dat de overgebleven ruimte links en rechts ongelijk is.
Blijf je binnen de veilige marge, dan is een kleine afwijking in links en rechts veel minder opvallend.
-
Wat is overdruk?
Nee, overdruk heeft niets te maken met het over drukken van je drukwerk. Overdruk is een term die wordt gebruikt als een kleur over een andere kleur wordt gedrukt. Je kunt daar zelf leuke grafische effecten mee maken in je ontwerp, maar meestal wordt overdruk toegepast om zwarte letters over het kleurvlak of de afbeelding onder die letters te drukken, Zodat er geen risico is dat randje naast de letters zichtbaar is door ze uit te sparen in het onderliggende beeld.
Je kunt in opmaakprogramma's als Adobe Illustrator en Quark XPress aangeven dat een tekstje (of ander object) overdruk moet hebben.
Let wel op dat je witte teksten nooit op overdruk zet, dat betekent simpelweg dat de teksten niet zichtbaar zijn in je drukwerk. Je kunt overdruk-instellingen controleren in Adobe InDesign of Acrobat, door de optie 'Overdrukvoorbeeld' te activeren.
-
Als ik eigen kleuren toevoeg aan een document, hoe kan ik die dan het beste noemen?
Gebruik bij het aanmaken van kleuren bij voorkeur de naam van de inktverdeling (bijvoorbeeld C=0 M=100 Y=100 K=0 in plaats van ROOD of NIEUWE KLEUR). Dan loop je niet het risico dat na het verzamelen van verschillende drukorders op één drukvel je order in de kleur ROOD van een andere klant wordt gedrukt met mogelijk andere CMYK waarden.
-
Moet ik mijn document opmaken in RGB of CMYK?
Als je specifiek opmaakt voor printen, dat is over het algemeen bij kleine oplage of SPOED, dan kun je gewoon opmaken in RGB. Op de printer worden de kleuren dan wel omgezet naar CMYK, maar omdat een print een groter kleurbereik heeft dan drukwerk krijg je dan wat rijkere kleuren. De kleuren zullen vanwege de omzetting altijd wel afwijken van de RGB kleuren, dus wil je zelf maximaal controle houden over de kleuromzetting, maak dan op in CMYK.
Voor drukwerk is het altijd beter direct op te maken in CMYK. Let er daarbij op dat ook de afbeeldingen die je in je ontwerp gebruikt CMYK zijn.
-
Kan ik dezelfde kleuren gebruiken voor al mijn drukwerk?
Dat kan wel, maar houdt er dan rekening mee dat ze niet op al je drukwerk hetzelfde overkomen. Inkt op gesatineerd (glad) papier is voller en kleurrijker dan dezelfde inkt op offset (mat) papier, dan zijn de kleuren wat doffer. Dit kleurverschil ligt niet aan het drukken maar aan de eigenschappen van het papier. Hoewel er altijd een verschil waarneembaar zal zijn kun je wel, door je kleuren zorgvuldig te kiezen en eventueel iets aan te passen, dat verschil beperkt houden.
Met de Pantone kleurenwaaiers kun je de kleuren op glad en mat papier goed vergelijken.
-
Krijg ik een digitale kleurechte proef van wat er gedrukt gaat worden?
Nee, niet standaard. De bestanden worden gedrukt zoals ze zijn aangeleverd. Maar wanneer er door Budgetlabel op jouw verzoek wijzigingen in het bestand worden aangebracht, krijg je wél een digitale proef. je order staat dan in de wacht tot je akkoord gegeven hebt op de proef. Je kunt ook zelf vragen om een digitale proef. Aan een digitale proef zijn wel kosten verbonden.
-
Ik wil een drukproef, voordat er gedrukt gaat worden, kan dat?
Voor het maken van een drukproef zijn dezelfde handelingen nodig als bij het maken van de normale druk. De kosten van een drukproef zijn dan ook hetzelfde als het laagst te bestellen aantal van het drukwerk dat je wilt hebben. Een drukproef loopt in de normale orderstroom mee. Houdt daarom bij het bestellen rekening met een langere doorlooptijd. Houdt er ook rekening mee dat tussen de verschillende drukgangen kleine kleurverschillen kunnen bestaan.
Ook is er tegen meerprijs de mogelijkheid vooraf een Printproef toegestuurd te krijgen. Deze geeft een behoorlijke indruk van de kleuren, maar wijkt altijd af van het uiteindelijk gedrukte resultaat. Wel kun je op deze proef zien of bijvoorbeeld een tekstje te klein of op een andere manier minder leesbaar is, en of zich problemen voordoen met transparantie en schaduwen. klik hier voor meer informatie over Printproeven en andere mogelijkheden voor extra bestandscontrole.
-
Wat is de minimale resolutie voor afbeeldingen?
Om voldoende detail en scherpte in een foto te houden is voor druk- en printwerk een minimale resolutie nodig van 150 'dots per inch' (dpi). Naarmate dat aantal toeneemt, neemt ook de scherpte van de foto toe. Tot 300 dpi, daarboven is het verschil bij normaal drukwerk niet meer waarneembaar. Bovendien worden dan de bestanden die je aanlevert voor je drukwerk onnodig groot. Het beste resultaat krijg je dus met beeldmateriaal op 300 dpi.
-
Hoe klein kan een lettergrootte zijn zodat het in drukwerk nog leesbaar is?
Als een tekst is gerasterd, omdat het een bepaalde kleur of grijswaarde heeft, dan gaat dat ten koste van de leesbaarheid. Hoe lichter de kleur, hoe erger dat wordt. Ga voor een gerasterde tekst niet kleiner dan een lettergrootte van 6 punten(pt), en zorg er voor dat de letter altijd goed contrast heeft met de achtergrond. Is de tekst zwart, dan kan lettergrootte 5 nog wel. Gebruik je teksten diapositief, dus licht in een donkerder achtergrond, dan komt het de leesbaarheid ten goede als je een iets groter en zeker niet te dun lettertje gebruikt. Maak in elk geval altijd zelf ook een printje om de leesbaarheid van tekst te controleren en laat bij twijfel een proefje maken.
En vergis je niet, vaak bekijk je je ontwerp op het beeldscherm groter dan het uiteindelijk wordt, want dat werkt nu eenmaal een stuk prettiger.
-
Hoe gaat het bestelproces?
Uitleg
-
Waar en hoe kan ik een offerte aanvrage n?
We zijn er van overtuigd dat ons productaanbod perfect geschikt is voor de meeste situaties. Natuurlijk kan het voorkomen dat je iets zoekt wat naast anders is dan ons aanbod. Soms heeft het zin om bij ons een aanvraag te doen. We maken dan met liefde een scherpe prijs voor je op, zoals je van ons gewend bent. Er zijn echter ook een aantal gevallen waarbij we je van tevoren al kunnen vertellen dat je bij ons helaas niet aan het juiste adres bent. We adviseren je daarom altijd om een product van onze website te kiezen, om onnodig hoge kosten te voorkomen.
Erik legt je in zijn artikel 'Kies ik voor een offerte of voor een andere papiersoort?' zo nauwkeurig mogelijk uit wanneer het handig is om een offerte bij ons aan te vragen en wanneer je misschien beter voor een andere keuze kunt gaan. Vervolgens kun je een mail sturen aan info@Budgetlabel.nl met daarin zoveel mogelijk gegevens over jouw aanvraag (Product / oplage / papiersoort / formaat /afwerkingen). Zorg ook alvast dat je een account hebt op onze website. Zo kunnen we direct met jouw aanvraag aan de slag en heb je binnen no time jouw scherpe offerte in je mailbox.
-
Ik heb Budgetlabel een e-mail gestuurd, heb ik nu ook mijn bestelling gedaan?
Nee, een e-mail met informatie over je bestelling is nog geen bestelling. Een bestelling is alleen definitief als je het bestelformulier op de website volledig hebt ingevuld. Pas dan staat je bestelling in het ordersysteem en wordt deze in behandeling genomen.
-
Ik wil graag bestellen, maar kan niet ontdekken waar ik mijn bestanden moet up-loaden?
Het uploaden van bestanden kan in de laatste stap van je bestelling. Eventueel kun je daar ook aangeven dat je de bestanden per mail wilt versturen, er wordt dan automatisch een mailvenster geopend waarbij het ordernummer al in de onderwerpregel is ingevuld.
-
Ik heb een ongewijzigde repeat-order, moet ik dan de bestanden opnieuw aanleveren?
Ja, je moet bij een herhaalorder je bestanden opnieuw aanleveren. Budgetlabel bewaart geen aangeleverde bestanden, deze worden na onbepaalde tijd van de server verwijderd. Budgetlabel bewaart ook geen aangeleverde CD's en deze worden ook niet retour gestuurd. Maak daarom eerst een kopie van je CD voordat je deze naar ons verstuurt. Gooi ook nooit de originele bestanden van je computer in de prullenbak(verwijderen) als je deze misschien nog een keer wilt gebruiken.
-
Kan ik andere formaten bestellen dan die Budgetlabel op de website heeft staan?
Ja dat kan uiteraard. Om voor jou het overzicht te behouden tonen we je slechts een beperkt deel van ons assortiment. Wil je liever een ander formaat, vraag dan een offerte aan.
-
Kan ik mijn drukwerk op een andere papiersoort laten drukken dan wat jullie op de website hebben staan?
Ja, dat is ook mogelijk. Wanneer je jouw drukwerk op een andere papiersoort wilt laten drukken dan op de website wordt aangeboden, dan kun je een offerte aanvragen via de website met de gewenste specificaties of stuur een e-mail naar info@Budgetlabel.nl. We reageren altijd heel snel (op werkdagen binnen 24 uur), maar wil je nog sneller antwoord? Bel dan tijdens kantooruren naar 085 - 77 33 444.
-
Moet ik mezelf inloggen om een order te kunnen plaatsen?
Wanneer je een bestelling wilt plaatsen, heeft Budgetlabel je gegevens nodig om je drukwerk naar het juiste afleveradres te versturen. We gebruiken deze gegevens alleen voor onze administratie en dit wordt niet gedeeld met derden of andere partijen!
-
Krijg ik een orderbevestiging als ik bestel?
Ja natuurlijk krijg je bij ons direct een bevestiging van wat je besteld hebt. Kun je deze niet direct vinden, kijk dan voor de zekerheid in je ‘ongewenste mail’ of ‘spam’. In deze e-mail staat je ordernummer, ook wel bestelnummer genoemd, die je nodig hebt als je een vraag hebt over je bestelling. Aan de hand van dit nummer kunnen onze medewerkers direct meekijken in het systeem en het juiste antwoord geven op je vraag.
-
Kan ik mijn afleveradres later nog wijzigen?
In sommige gevallen is het nog mogelijk om het afleveradres te wijzigen. Neem in dat geval telfonisch of via de mail contact op.
-
Hoe kan ik meer informatie krijgen over de verschillende papiersoorten?
Vind je het lastig om te kiezen tussen de verschillende papiersoorten, dan ben je niet de enige. Daarom hebben we voor jou alle papiersoorten op een rijtje gezet. Zo kun je eenvoudig zelf kiezen welke papiersoort het beste bij jouw evenement, of marketingactie past. Kom je er nog steeds niet helemaal uit? Leg dan duidelijk aan één van onze ordermanagers uit waar je het voor wilt gebruiken en vraag om zijn of haar mening.
-
Welke producten kan ik bestellen bij Budgetlabel.nl?
Om het jou zo gemakkelijk mogelijk te maken biedt Budgetlabel zoveel mogelijk producten aan. Zo vind jij altijd een product wat precies aansluit bij jouw marketingcampagne, actie, of evenement. Je vindt alle producten hier. Hier kun je met de razendsnelle filter super snel jouw product(en) vinden. Zie je het product wat jij nodig hebt er toch niet tussen staan? Dan kun je contact met ons opnemen, of het offerteformulier op onze website invullen.
-
Welke papiersoort moet ik kiezen?
Met ruim 25 jaar ervaring in de drukwerkwereld weten we dat een aantal papiersoorten uitstekend zijn voor alle situaties. We kopen dus scherp in en kunnen enorm efficiënt meerdere bestellingen combineren om jou zo de laagste prijzen te kunnen bieden. Geen keuzestress én de laagste prijzen; wat wil je nog meer? Over onze meest gebruikte papiersoorten vind je hier uitleg. Zo kun je zelf kiezen wat de geschikte flyer voor jouw marketingactie is. Wel zo makkelijk! Een tip van Jan: Als je professioneel over wilt komen is het niet alleen belangrijk dat je een stevige papiersoort kiest. Ook je design speelt veel mee in de uitstraling van jouw flyer.
-
Waarom kan een brochure alleen per vier pagina's worden gedrukt en afgewerkt?
De brochures die we op onze website aanbieden zijn 'geniet gebrocheerd' zoals dit met technische termen heet. Dat betekent dat de pagina's aan elkaar worden gehouden door middel van nietjes. Om te zorgen dat er geen bladzijden uitvallen, gebruiken we een formaat wat twee keer zo groot is als het uiteindelijke formaat van de brochure. Kies je bijvoorbeeld een A4 brochure met 8 pagina's, dan drukken wij twee A3 vellen (twee keer zo groot als A4) en vouwen deze dubbel. Wanneer je de pagina's gaat nummeren zal je zien dat je kunt nummeren van één tot en met acht. Elk A3 vel bestaat zo uit acht pagina's. Heb je niet genoeg paginavulling voor een viertal pagina's? Dan zijn daar natuurlijk altijd oplossingen voor te verzinnen: Zoek een sponsor die zijn advertentie tegen betaling in jouw brochure wil zetten, gebruik een extra inleidende pagina, laat één of meerdere pagina's wit, wees lekker creatief en maak nog een extra pagina in de stijl van jouw brochure.
-
Levertijd?
De levertijd is de tijd, in werkdagen, vanaf ontvangst van uw betaling tot aan de aflevering van uw bestelling.
-
Wordt het btw bedrag apart vermeld op de factuur?
Ja, dat wordt inderdaad apart vermeld op je factuur. Op je factuur komt te staan: het totaalbedrag exclusief btw, het totaalbedrag inclusief btw en het totale btw bedrag. Voor de meeste bedrijven is dit van belang om dit terug te vorderen en hier proberen het voor jou zo makkelijk mogelijk te maken!
-
Waar kan ik mijn factuur vinden?
Zodra we al jouw producten verzonden hebben versturen we de factuur automatisch via de e-mail. Kun je niet tot die tijd wachten, dan kun je in jouw bestelgeschiedenis de factuur van de betreffende bestelling downloaden. Dit geldt alleen wanneer de factuur al gegenereerd is. De factuur wordt gegenereerd wanneer jij de betaling direct op de website voldoet, of nadat alle producten door ons verzonden zijn. We genereren de factuur bij betalingen op rekening pas na verzending, zodat jouw betalingstermijn pas na de laatste levering in gaat. Dan heb je rustig de tijd om alle centen bij elkaar te schrapen en weet je zeker dat je alleen betaalt wanneer je 100% tevreden bent!
-
De betaling is niet gelukt, wat moet ik nu doen?
Het kan zo zijn dat je iets te laat hebt gereageerd tijdens het betaalproces. Je zult dan binnen een aantal minuten een e-mail in je mailbox ontvangen met daarin een betaal link om de betaling alsnog te voldoen. Houd je e-mail goed in de gaten, om er zeker van te zijn dat je niet per ongeluk twee keer een bestelling plaatst. Wanneer dat het geval is kun je ons vragen om er één te annuleren. We helpen je graag.
-
Zijn de prijzen op Budgetlabel.nl inclusief of exclusief btw?
Alle prijzen die vermeld staan op Budgetlabel.nl zijn inclusief btw.
-
Wat is Ideal?
Met iDEAL kun je vertrouwd, veilig en gemakkelijk je online aankopen afrekenen. je rekent af je eigen vertrouwde internet-betaalomgeving, op basis van de specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank. Als internet bankierder kun je direct gebruik maken van iDEAL, zonder je daarvoor eerst aan te melden. Je kunt iDEAL gebruiken als je internetbankiert bij ABN AMRO, ING, Rabobank, SNS Bank of Fortis.
-
Hoe werkt Ideal?
Je plaatst een bestelling bij Budgetlabel. Bij het afrekenen van de bestelling kun je aangeven dat je met iDEAL wilt betalen. Klik dan op de iDEAL-betaalknop en selecteer je bank. Vervolgens word je doorgeleid naar uw eigen bank waar de betaalopdracht voor je klaar staat. Je bank vraagt je een aantal gegevens in te vullen en zelf autoriseer je vervolgens de betaling. Het bedrag wordt direct van je bankrekening afgeschreven en Budgetlabel wordt geïnformeerd dat de bestelling is betaald. Je keert na je iDEAL betaling automatisch weer terug naar de website van Budgetlabel.nl.
-
Is mijn browser ook geschikt voor Ideal betalingen?
De gouden regel hiervoor: kun je met je browser bij je eigen bank internetbankieren, dan kun je ook betalingen doen met iDEAL. Het is dus wel raadzaam bij het plaatsen van je bestelling dezelfde browser te gebruiken als die waarmee je normaal gesproken je bankzaken via internet doet.
-
Kan ik de btw op de factuur ook terugvragen?
Ben je zelf btw-plichtig, dan kun je de btw op je order ook terugvragen. Als particulier zijnde kun je geen btw terugvragen.
-
Kan ik de btw ook in het buitenland terugvragen?
De belastingdiensten in Europa hebben gezamenlijke regels omtrent in welk land belasting afgedragen moet worden. Bestel je vanuit Nederland en is het factuuradres in Nederland, dan moet je btw afdragen aan de Nederlandse Belastingdienst. Ook de betaalde btw wordt dan met de Nederlandse Belastingdienst verrekend.
Bestel je bijvoorbeeld vanuit België en is ook je factuuradres in België, dan kunt je als je btw-plichtig bent ook btw/V.A.T. aan de Belgische belastingdienst terugvragen. Voorwaarde hiervoor is dat je btw nummer bij Budgetlabel! bekend is. Je kunt een mail sturen naar Budgetlabel, met daarin vermeld je klantnummer, je N.A.W gegevens en natuurlijk je btw nummer. Vervolgens moet Budgetlabel.nl van de Nederlandse Belastingdienst controleren of het opgegeven btw nummer correct is en toebehoort aan het bedrijf dat vermeld staat als factuuradres. Als dat het geval is, dan wordt in ons financiele pakket vermeld dat je in bijvoorbeeld België btw afdraagt.
-
Kan ik als particulier, voor mijn stichting of vereniging ook drukwerk bestellen zonder btw?
Nee, een rekening zonder btw is niet mogelijk. Wel zijn er een paar producten die geleverd kunnen worden tegen het lage btw tarief van 6%. Die producten moeten dan wel aan een aantal, door de belastingdienst gestelde voorwaarden voldoen.
-
Ik heb een klacht, wat moet ik nu doen?
We doen ontzettend ons best om alles helemaal naar jouw wens te produceren en te leveren. Helaas gaat dat ook weleens mis. Heb jij een klacht over onze website, service, producten, of misschien heel iets anders? Laat het ons dan zo snel mogelijk weten, zodat we samen met jou zo snel mogelijk tot een passende oplossing kunnen komen. Wij zijn pas tevreden als jij tevreden bent!
En zie je een spelfoutje op de website of Is er iets anders wat jij denkt dat wij beter kunnen doen? Dan zouden we het super leuk vinden als je ons hiervan op de hoogte stelt. Samen staan we sterk! Alvast bedankt.
-
Ik heb een order eerder laten drukken, maar nu heeft mijn drukwerk een klein beetje een andere kleurtint?
Dat kan gebeuren en heeft te maken met onze manier van produceren. Budgetlabel kan drukwerk zo goedkoop aanbieden door meerdere opdrachten op 1 drukvel te combineren. Het inktgebruik van het omliggende drukwerk heeft, zij het zeer beperkte, invloed op het inktaanbod van jouw drukwerk. Normaal is dat niet te zien, maar sommige kleuren zijn gevoelig voor hele kleine verschillen in de inkttoevoer. Als je het oude en het nieuwe drukwerk naast elkaar legt kan het daarom in sommige gevallen voorkomen dat er een klein tint verschil te zien is. Ondanks het feit dat de densiteit constant automatisch op een gestandaardiseerde kleurstrook wordt gemeten, is dit niet te voorkomen.
-
Wat te doen als er iets mis gaat met mijn order?
Ondanks onze hoge kwaliteitseisen zijn fouten helaas nooit geheel uit te sluiten. Mocht het voorkomen dat een bestelling niet naar uw tevredenheid is uitgevoerd dan kunt u het reclamatieformulier invullen en mailen naar info@Budgetlabel.nl samen met enkele duidelijke digitale foto's.
U kunt het formulier in Adobe Reader invullen en verzenden. Zodra wij het formulier met de voorbeelden ontvangen hebben nemen wij direct contact met u op om samen tot een gepaste oplossing te komen. Indien de foto's het probleem niet goed verduidelijken dan kunnen wij u vragen 20 exemplaren per post te sturen. Download het reclamatieformulier.
-
Budgetlabel controleert toch de bestanden die ik aanlever, maar er staat toch een fout in het drukwerk?
De medewerkers van Budgetlabel controleren de bestanden die binnenkomen of ze technisch kunnen worden verwerkt tot drukwerk. Als zich problemen voordoen, wordt daarover contact met je opgenomen. Je kunt dan de fout verbeteren en je document(en) opnieuw aanleveren. De meeste technische problemen worden zo voorkomen. Deze controle is een service van Budgetlabel! voor haar klanten, maar je blijft verantwoordelijk voor het aanleveren van correcte, druk klare bestanden. Je kunt aan deze service dus geen rechten ontlenen.
In het geval dat Budgetlabel! een fout heeft gemaakt bij het verwerken of drukken van uw bestanden, dan wordt je order uiteraard gratis overgedrukt.
-
Waarom moet in mijn ontwerp rekening houden met snij afwijkingen?
Het schoon snijden van drukwerk is geen exacte wetenschap, tijdens het snijden van papier worden grote krachten op dat papier uitgeoefend. Hoewel het papier bij het snijvlak door een persbalk stabiel wordt gehouden, zitten er toch minieme verschillen in de stapel die gesneden is. In je ontwerp kun je rekening houden met deze verschillen zodat ze voor het oog niet zichtbaar zijn.
-
Waarom zijn de kleuren op mijn beeldscherm anders dan op mijn drukwerk?
De voornaamste reden daarvoor is het feit dat een beeldscherm kleuren laat zien die zijn samengesteld uit 3 doorzichkleuren (RGB), en drukwerk laat kleuren zien die zijn opgebouwd uit 4 opzichtkleuren.
Doorzicht wil zeggen dat kleuren worden weergegeven door licht van achter, het schijnt er dus door. Daarom kun je op je beeldscherm van die felle lichtkleuren gebruiken.
Opzicht wil zeggen dat de kleuren worden weergegeven doordat het licht op de ondergrond van de doorschijnende inkt wordt weerkaatst. Die ondergrond, het papier dus, bepaalt hoe jij de kleur ziet. Daarom ook zijn kleuren op glanzend papier sprekender dan op mat papier, dat het licht minder weerkaatst.
Op de instelling van je beeldscherm heeft Budgetlabel geen invloed, die is bij iedereen anders. Daarom wordt er gedrukt volgens een grafische standaard. Dan weet je zeker dat de kleurweergave op je drukwerk constant is, ongeacht hoe het er op verschillende beeldschermen uitziet.
De overdrukgarantie van Budgetlabel geldt alleen als de kleurwaarden in je aangeleverde bestand niet overeenkomen met de gestandaardiseerde kleurwaarden van het drukwerk.
-
Levering te laat?
Dat is heel vervelend! Over het algemeen belt één van de Budgetlabel medewerkers je om dit van te voren door te geven, maar zou het ook voor kunnen komen dat dit ook hier op kantoor niet bekend is. In dit geval kunt het beste even bellen of mailen naar info@Budgetlabel.nl of bellen naar nummer: 085 - 77 33 444. De medewerkers zullen dit per direct uitzoeken en precies vertellen wat er aan de hand is. Uiteraard wordt er alles aan gedaan om je bestelling zo snel mogelijk bij je afleveradres te leveren of zoeken zij naar de beste oplossing.